Voordelen van digitaal sparen in de AH app:

Binnenkort kan je bij Albert Heijn alleen maar digitaal sparen. Dat is makkelijk en ook beter voor het milieu.

  • Je spaart automatisch mee met elke spaaractie.
  • Je kan direct zien hoeveel je gespaard hebt.
  • Je hebt je spaarkaart altijd bij de hand.
  • Je kan zegels delen met anderen.
  • Je kan sneller sparen met spaarversnellers: bij aankoop van geselecteerde Bonusaanbiedingen krijg je extra zegels. Zo spaar je nog sneller je spaarkaart vol.

Scan je persoonlijke Bonuskaart in de winkel of plaats een online reservering op de website of via de app en je zegels worden automatisch toegevoegd aan je digitale spaarkaart in de AH app.

Ontdek onze acties

Stap 1 - Hoe werkt digitaal sparen?

Open of download de AH app

Let op! Om digitaal te kunnen sparen heb je de laatste versie van de AH app nodig of zorg ervoor dat je je app bijwerkt. Bekijk hierboven de verschillende manieren om de app te kunnen downloaden.

Kijk onder 'Mijn Albert Heijn' op de Homepagina

Jij spaart nu automatisch mee voor alle digitale spaaracties.

Sparen maar!

De zegels worden nu automatisch toegevoegd aan je digitale spaarkaart wanneer je jouw persoonlijke Bonuskaart scant bij de kassa. Wanneer je online bestelt worden de zegels automatisch toegevoegd.

Stap 2 - Lever je volle spaarkaart in

Altijd je spaarkaart bij de hand

Je kan altijd je spaarkaarten inzien in de Albert Heijn app door op de spaaracties te klikken op de homepagina in de AH app.

Volle spaarkaart

Heb je een volle spaarkaart? Ga dan naar de winkel, pak jouw actieproduct(en) van de schap en neem het/ze mee naar de kassa.

Verzilver je volle spaarkaart

Leg je actieproduct(en) op de band en scan vervolgens je Bonuskaart aan de kassa. Je zegels worden ingeleverd en na de eventuele bijbetaling heb je jouw favoriete spaaritem!

Zegels delen of ontvangen?

Ga naar je digitale spaarkaart in de AH app

  • Ga naar de AH app, en ga naar je digitale spaarkaart
  • Klik op 'Zegels delen' onder Sparen

Bij elke digitale spaarcampagne kan je zegels delen of iemand anders vragen om de zegels met jou te delen.

Kies hoe je om zegels wilt vragen

  • Laat je QR code scannen met de AH app en ontvang de zegels. Dit kan met de scanner in de AH app of met de camera van de smartphone.
  • Of deel je verzoek via Whatsapp of andere app.

Kies het aantal zegels om weg te geven

Vul het aantal van zegels in die je wilt delen met een ander. Klik daarna op 'Deel je zegels',

Veelgestelde vragen

Ik heb boodschappen in de winkel gedaan, maar geen of te weinig zegels ontvangen, wat nu?

Soms is er wat vertraging. Zijn je zegels 1 dag na het winkelbezoek nog niet bijgeschreven? Neem dan contact op met onze klantenservice en wij helpen je verder. Zijn je zegels niet bijgeschreven bij je online bestelling? Wacht dan maximaal 5 werkdagen. Zijn de zegels dan nog niet bijgeschreven? Neem dan contact op met de klantenservice.


Ik heb geen/te weinig zegels ontvangen bij mijn online bestelling, wat nu?

Houd er rekening mee dat je zegels al minimaal 5 uur vóór de levering van jouw boodschappen worden bijgeschreven. Dit zie je ook terug in je spaargeschiedenis in de AH app. Heb je ze toch niet ontvangen? We schrijven ze graag voor je bij.


Iemand heeft zegels aan mij gegeven via de AH app, ik zie deze niet terug op mijn spaarkaart.

Het kan zijn dat je jouw spaarkaart even moet vernieuwen, zodat je saldo wordt bijgewerkt. Dit doe je door de pagina met de spaarkaart even omlaag te slepen. Werkt dat niet? Sluit dan de app helemaal af (door weg te vegen) en start de app nogmaals opnieuw op. Voortaan kan je zelf het spaaroverzicht zien in de AH app. Je ziet dan precies hoeveel spaarzegels je op welk moment hebt ontvangen, verzilverd of weggegeven. Je ziet dit spaaroverzicht in je digitaal sparen omgeving, onderaan de pagina. Of klik op de 3 puntjes rechts bovenaan in je digitale spaaromgeving om je spaargeschiedenis te zien.


Ik zie dat ik digitaal spaar in de AH app, kan ik dat uitzetten?

Dat kan je uitzetten op de spaarpagina. Klik rechts bovenin de app op de 3 stippen en vervolgens op ‘stoppen met digitaal sparen’ in het menu. Als je bij een volgende spaarcampagne wel mee wilt sparen, dan kan je dat zelf weer aanzetten.


Waarom hebben jullie het sparen zomaar aangezet in de AH app?

Dat hebben we gedaan om sparen voor iedereen makkelijk te maken. Zo spaar je automatisch mee met alle spaaracties bij AH, raak je nooit meer zegels kwijt en kun je makkelijk je zegels delen met anderen. En wil je toch niet sparen in de AH app? Dan schakel je dat heel simpel zelf weer uit.


Waarom kan ik alleen digitaal sparen?

Digitaal sparen biedt meerdere voordelen; je kan makkelijk zegels delen met anderen, je raakt nooit meer je zegels kwijt én je hebt altijd je volle spaarkaart(en) bij de hand. Ook mooi meegenomen, digitaal sparen is beter voor het milieu omdat we geen papieren spaarkaarten- en zegels meer nodig hebben


Moet ik voortaan altijd digitaal sparen voor spaaracties?

Voor de Efteling actie kan je alleen digitaal sparen via de AH app. Hoe toekomstige acties eruit gaan zien, kunnen we nu nog niet zeggen.


Waarom moet ik een mijn ah.be account activeren? Ik wil mijn gegevens niet delen.

Om sparen in de AH app mogelijk te maken, is het nodig een Mijn AH account oftewel je Bonuskaart te activeren. Mijn AH biedt veel voordelen, zoals bijvoorbeeld wekelijks unieke persoonlijke Bonusaanbiedingen in de Bonus Box. Dit is niet verplicht, alleen kan je dan niet meesparen voor de Buitenservies-actie.


Kan ik hulp krijgen bij het installeren en het gebruiken van de AH app?

Onze servicebaliemedewerkers helpen je graag in de winkel met het installeren van de AH app. Ook kan je terecht op https://www.ah.be/over-ah/app voor meer informatie over de AH app en hulp bij het installeren en het gebruik van de app. Hier vind je duidelijke stappenplannen en instructievideo's.