Reservering plaatsen
Reserveren, wijzigen en annuleren
Veelgestelde vragen over Reserveren, wijzigen en annuleren
Hoe wijzig ik mijn bestelling?
- Zorg dat je bent ingelogd op ah.be.
- Klik bij mijn bestellingen op 'wijzig'.
- Voeg die producten toe of wijzig je bezorgmoment en klik op afronden om je bestelling opnieuw te bevestigen.
- Je krijgt nu van ons een nieuwe bevestigingsmail met de wijzigingen.
Let op: Als je jouw bestelling niet opnieuw bevestigt, worden de wijzigingen niet doorgevoerd.
Hoe wijzig ik een bestelling via de AH app?
Als je de AH-app opent dan zie je staan 'je kunt je bestelling nog wijzigen tot...'. Klik daar op en je kunt je bestelling aanpassen. Zie je deze melding niet meer? Dan zijn we al voor je aan de slag en kan je helaas geen wijzigingen meer maken.
Als je al boodschappen op je lijstje had staan, vraagt de AH-app of je dit wil toevoegen of niet. Vergeet niet altijd je bestelling opnieuw af te ronden, anders kunnen we je wijzigingen niet verwerken.
Tot wanneer kan ik mijn bestelling wijzigen?
In je bevestigingsmail staat altijd precies tot wanneer je kan wijzigen.
Over het algemeen geldt:
- Heb je een bezorgmoment tot 15:00 uur? Dan kan wijzigen tot de dag ervoor 11:59 uur.
- Heb je een bezorgmoment vanaf 15:00 uur? Dan kan wijzigen tot de dag ervoor 23:59 uur.
- Bestelling op maandag tot 15:00 uur kan je wijzigen tot zaterdagochtend 11:59 uur.
Wat is een Vast Bezorgmoment en hoe stel ik dit in?
Met een Vast Bezorgmoment krijg je met een AH Bezorgbundel wekelijks op één vast moment dat jij hebt gekozen jouw boodschappen thuisgeleverd. Je Vaste Bezorgmoment gaat zo snel mogelijk in wanneer we een eerste bezorgmoment beschikbaar hebben. Voordat je een AH Bezorgbundel afsluit, zie je welke momenten beschikbaar zijn voor jouw postcode.
Ook met een Proefmaand is het mogelijk om een Vast Bezorgmoment in te stellen. Het is wel goed om te weten dat het vaak 2 weken duurt voordat je vast bezorgmoment kan ingaan. De ingangsdatum staat altijd vermeld als je een moment kiest.
Ga naar ah.be/bezorgbundel, log in met je ah.be inloggegevens en klik aan de linkerkant op 'reserveer jouw moment'. Kies op welke dag en welk moment jij je boodschappen graag wekelijks bezorgd krijgt. Na je keuze te hebben vastgelegd ontvang je van ons een bevestigingsmail.
Meerdere vaste momenten per week instellen is niet mogelijk. Je kunt wel zelf een losse bestelling plaatsen.
Ook met een Proefmaand is het mogelijk om een Vast Bezorgmoment in te stellen. Het is wel goed om te weten dat het vaak 2 weken duurt voordat je vast bezorgmoment kan ingaan. De ingangsdatum staat altijd vermeld als je een moment kiest.
Ga naar ah.be/bezorgbundel, log in met je ah.be inloggegevens en klik aan de linkerkant op 'reserveer jouw moment'. Kies op welke dag en welk moment jij je boodschappen graag wekelijks bezorgd krijgt. Na je keuze te hebben vastgelegd ontvang je van ons een bevestigingsmail.
Meerdere vaste momenten per week instellen is niet mogelijk. Je kunt wel zelf een losse bestelling plaatsen.
Hoe kan ik mijn adres wijzigen en wat te doen als mijn adres niet herkend wordt?
Dat doe je door je persoonlijke gegevens te wijzigen. Log in, vul je nieuwe gegevens in en vergeet niet om onderaan de pagina op 'opslaan' te klikken.
Heb je al een bestelling geplaatst op je oude adres en wijzig je daarna je adres? Dan zal de bestelling geannuleerd worden tenzij je in hetzelfde postcodenummer bent gebleven. Het kan ook zo zijn dat je bezorgmoment in je nieuwe postcodegebied geen optie is.
Maar geen zorgen, we bewaren je bestelling als eerdere bestelling. Kies een nieuw bezorgmoment, bekijk je geannuleerde bestelling en klik dan op 'zet alles op mijn lijst'. Je kan hem dus zonder moeite opnieuw plaatsen voor een bezorgmoment op je nieuwe adres.
Hoe kan ik mijn bestelling annuleren?
Zoek via ‘Mijn bestellingen’ je bestelling op en klik op ‘annuleren’. Je ontvangt ook altijd nog een annuleringsbevestiging per e-mail van ons, zodat je zeker weet dat onze bezorger niet plotseling toch voor de deur staat!
Let op: Als je alleen je winkelmandje leegmaakt, is daarmee je bestelling niet geannuleerd.
Hoe annuleer ik een bestelling via de AH app?
Via de AH-app annuleren kan natuurlijk ook. Als je klikt op de bestelling en vervolgens rechtsboven op 'annuleer bestelling'.
Ik kan mijn bestelling niet annuleren
Als de optie 'annuleren' niet verschijnt betekent dit dat we je boodschappen al voor jou aan het klaarzetten zijn. Wil je dan alsnog annuleren via onze klantenservice? Neem contact op met onze klantenservice, dan helpen we je graag verder. We vragen dan wel een verspillingsbijdrage van €25 voor de gemaakte kosten door de annulering van jouw bestelling.
Hoe kan ik mijn AH Bezorgbundel en de looptijd wijzigen?
Je kan je bezorgbundel wijzigen door via je persoonlijke AH Bezorgbundelpagina op de website of in de AH app op ‘wijzig’ te klikken. Als je je AH Bezorgbundel wijzigt start er een nieuwe AH Bezorgbundel vanaf het moment van wijzigen. Het resterende bedrag van je oude bundel verrekenen we met je nieuwe bundel en dit verschil storten we terug of incasseren we.
Je kunt de looptijd altijd wijzigen naar een langere looptijd, dus bijvoorbeeld van 1 naar 12 maanden. Je kunt de looptijd alleen wijzigen naar een kortere looptijd gedurende de eerste 2 weken na het afsluiten van een bezorgbundel (en tijdens de proefmaand). Indien je een Vast Bezorgmoment hebt ingesteld, blijft deze voor je staan.
Mocht je een Bezorgbundel Daldagen hebben dan kun je deze alleen upgraden naar een Bezorgbundel Alle dagen. Andersom downgraden van een Bezorgbundel Alle dagen naar een Bezorgbundel Daldagen is niet mogelijk.
Je kunt de looptijd altijd wijzigen naar een langere looptijd, dus bijvoorbeeld van 1 naar 12 maanden. Je kunt de looptijd alleen wijzigen naar een kortere looptijd gedurende de eerste 2 weken na het afsluiten van een bezorgbundel (en tijdens de proefmaand). Indien je een Vast Bezorgmoment hebt ingesteld, blijft deze voor je staan.
Mocht je een Bezorgbundel Daldagen hebben dan kun je deze alleen upgraden naar een Bezorgbundel Alle dagen. Andersom downgraden van een Bezorgbundel Alle dagen naar een Bezorgbundel Daldagen is niet mogelijk.
Kan ik uitverkochte items van het Portugees servies reserveren?
Enkele items van het Portugees servies waren populairder dan verwacht en raakten volledig uit voorraad. Daarom is er besloten om deze items aan te bieden via de reserveersite. Vanaf 13 januari tot en met 9 februari kun je de items reserveren via spaaractie-reserveren.be
Welke items kan ik reserveren?
Neem een kijkje op de speciale reserveersite. Daar zie je welke items je kunt reserveren.
Welke items kan ik reserveren?
Neem een kijkje op de speciale reserveersite. Daar zie je welke items je kunt reserveren.
Ik wil mijn persoonlijke gegevens zoals mijn telefoonnummer wijzigen. Hoe doe ik dat?
Je gegevens kan je wijzigen door in te loggen in je Mijn Albert Heijn-profiel. Heb je de gegevens aangepast? Sla ze op en je nieuwe gegevens staan geregistreerd.
Wil je je adresgegevens wijzigen, maar heb je een lopende bestelling? Neem dan contact op met onze klantenservice.
Wat gebeurt er met mijn bestelling als ik niet thuis ben?
Dat hangt ervan af hoe lang van tevoren je dit weet. Is het nog mogelijk om je bestelling te wijzigen, dan kun je die zelf online aanpassen via 'Mijn bestellingen' naar een moment waarop je wel thuis bent.
Is het wijzigen niet meer mogelijk en kunnen we je boodschappen niet leveren omdat er niemand thuis is? Dan zullen we een kaartje in de bus doen en nemen we je boodschappen mee retour. Er wordt dan 25 euro in rekening gebracht als verspillingsbijdrage. Dit gebeurt automatisch op je volgende factuur.