Reserveren en betalen
Reserveren van boodschappen kan meteen wanneer je een zakelijk account hebt aangemaakt. En schrijf je je in als nieuwe zakelijke klant, dan kan je direct betalen op rekening bij ons aanvragen. Makkelijk toch? Binnen 5 dagen krijg je een bevestiging van ons.
Heb je al een account en wil je alsnog de aanvraag doen? Vul dan het aanvraagformulier in via de link op deze pagina.
Online boodschappen bestellen werkt zo:
Onze betaalmogelijkheden
Via Bancontact
De standaard betaalmethode is met Bancontact aan de deur. Betaal je liever achteraf? Dan kan je betalen via overschrijving of via domiciliëring.
Via overschrijving
Via overschrijving betalen? Vraag betalen via overschrijving aan. Je ontvangt binnen 5 dagen een bevestiging per e-mail.
Via domiciliëring
Verstuur dit formulier met een kopie van je zakelijke bankkaart of een uittreksel van inschrijving bij de KBO naar betaalaanvragen@ah.be of naar:
AH Bezorgservice
Postbus 3000
1500 AH Zaandam
Nederland
Handige hulpjes voor online reserveren
Meest gestelde vragen
Hoe kan ik mij inschrijven als zakelijke klant?
Maak een zakelijk account aan op onze website. Je kan al binnen enkele minuten een zakelijke bestelling plaatsen. Hoe je stap voor stap een bestelling kan plaatsen wijzigen en annuleren, vind je hier.
Heb je al een persoonlijk account en wil je dit omzetten naar een zakelijk account? Dit is helaas niet mogelijk. Je kan uiteraard wel een nieuw zakelijk account aanmaken met een alternatief e-mailadres.
Hoe kan ik bestellen met een zakelijk account?
Om boodschappen te bestellen op ah.be heb je een zakelijk AH account nodig nodig. Heb je nog geen AH profiel? Maak er dan een aan. Heb je al wel een zakelijk account? Log dan in.
- Klik rechtsboven op 'online bestellen'.
- Kies een moment wanneer je jouw boodschappen wilt ontvangen.
- Je kan nu bestellen. Klik op het plusje om iets toe te voegen aan je bestelling.
- Klaar met boodschappen doen? Klik op 'Afronden'.
- Controleer je bestelling nog een keer en klik op 'Volgende stap' als alles klopt en daarna op 'Bevestig bestelling'.
- Klaar! Je krijgt van ons altijd nog een mailtje om je bestelling te bevestigen. Hierin staat ook altijd nog tot wanneer je je bestelling kan aanpassen. Wel zo handig!
- Toch nog niet helemaal klaar? Je kan je bestelling gewoon aanvullen.
Hoe kan ik als zakelijke klant betalen?
Er zijn diverse manieren om te betalen. Als zakelijke klant kan je betalen via bancontact, op factuur of via domiciliëring.
Bancontact
De standaard betaalwijze is bancontact. Je betaalt de boodschappen via bancontact bij levering aan de deur.
- Bestel je producten online
- Geef akkoord op betaling via bancontact
- Betaal bij levering door onze bezorger via een mobiel betaalapparaat.
Ook bij deze betaalwijze ontvang je een digitale factuur. 1-2 dagen na levering kan je deze terugvinden in je profiel onder 'facturen'.
Op factuur
Het is ook mogelijk om op factuur te betalen. Hiervoor dien je aan een aantal voorwaarden te voldoen:
- Je bent een zakelijke klant
- Je staat ingeschreven bij het KBO
Voldoe je aan deze voorwaarden, dan kan je betalen op factuur aanvragen. De factuur krijg je enkele dagen na de levering van je boodschappen in een e-mail. Er geldt een betalingstermijn van 21 dagen.
Het aanvragen voor betalen op rekening doe je hier. Het duurt maximaal 5 werkdagen voor je aanvraag is verwerkt en je ontvangt altijd van ons een bericht zodra dat is gebeurd.
Via domiciliëring
Daarnaast is het mogelijk om te kiezen voor het gemak van domiciliëring. Wij schrijven dan enkele dagen na de levering het bedrag af van je rekening. Je geeft hiervoor een doorlopende machtiging af door het machtigingsformulier te downloaden en op te sturen.
- Download het formulier
- Mail het ingevulde en ondertekende formulier samen met een kopie van je bankkaart naar het e-mailadres dat op het formulier vermeld staat
- We verwerken je aanvraag in 5 werkdagen.
Naar aanleiding van je aanvraag zal een kredietwaardigheidstoetsing uitgevoerd worden. Albert Heijn behoudt zich het recht voor om een aanvraag voor betalen via domiciliëring of betalen op factuur te weigeren. Zolang wij je aanvraag nog niet hebben verwerkt, kun je gewoon bestellen. Je betaalt dan met bancontact.
Je vindt je factuur van elke bestelling, hoe je ook betaalt, altijd terug in je profiel onder 'facturen'.
Wil je toch weer met bancontact betalen? Dat kan uiteraard, neem even contact met onze klantenservice op via een van de kanalen onderaan deze pagina, dan maken we het voor je in orde.
Hoe werkt de promocode voor een maand gratis levering?
Met promocode GLBTB22 krijg je 4 keer 100% korting op de leveringskosten als je de boodschappen laat leveren. Na het eenmalig invoeren van de promocode wordt de korting wordt automatisch verrekend bij het afronden van je bestelling. Je kan de code één keer gebruiken en kan je niet combineren met andere promo's en/of kortingen. Er geldt een minimum bestelbedrag van 60 euro. Verder zijn de algemene voorwaarden voor online bestellen van toepassing. Dat was het, geniet van je bestelling!
Kan ik mijn persoonlijke account omzetten naar een zakelijk account?
Heb je al een persoonlijk account en wil je dit omzetten naar een zakelijk account? Dit is helaas niet mogelijk. Je kan uiteraard wel een nieuw zakelijk account aanmaken met een alternatief e-mailadres.
Verspillingsbijdrage
Bij Albert Heijn vinden we duurzaamheid heel belangrijk en hierin is voedselverspilling een grote uitdaging waar we hard aan werken. Daarom brengen we 25 euro in rekening als verspillingsbijdrage wanneer we gereserveerde boodschappen niet kunnen leveren. Deze kost wordt aangerekend bij de eerstvolgende online reservering.
Wil je vermijden dat je je levering mist? Volg dan je levering op de voet via de website, de app of SMS.
Als je nog vragen hebt, dan kan je altijd terecht bij onze klantenservice.