Veelgestelde vragen over ‘Digitale toegankelijkheid’
23 resultatenWat is digitale toegankelijkheid?
Maar helaas is dat niet altijd het geval. Een video zonder ondertiteling, een site die je niet met een toetsenbord kunt bedienen, of een app zonder schermlezerondersteuning zijn drempels die sommige mensen letterlijk buitensluiten. En dat is een probleem. Want we leven in een wereld waarin je bijna alles online moet regelen: van bankzaken tot onderwijs, van solliciteren tot zorg of het bestellen van je boodschappen bij Albert Heijn.
Welke veranderingen heeft Albert Heijn gedaan voor digitale toegankelijkheid?
Om klanten beter te informeren over dit onderwerp, is er op de website algemene informatie over digitale toegankelijkheid toegevoegd. Ook is er een officiële toegankelijkheidsverklaring geplaatst, waarin we uitleggen wat we doen om aan de toegankelijkheidsnormen te voldoen. Deze verklaring wordt ook wel een conformiteitsverklaring genoemd.
Verder zijn de website en de Albert Heijn-apps (voor iOS en Android) meerdere keren grondig getest, zowel intern als door externe experts. Daarbij is gekeken naar alle criteria uit de WCAG 2.2 op niveau AA. De bevindingen uit deze onderzoeken zijn opgepakt en doorgevoerd, zodat onze digitale omgeving toegankelijker wordt voor iedereen.
Waarom werkt Albert Heijn aan digitale toegankelijkheid?
In Nederland leven ruim 4,5 miljoen mensen met een matige tot ernstige beperking. Elke dag moeten er zo’n 6 miljoen borden gevuld worden. Dat betekent dat heel veel mensen, met én zonder beperking, vertrouwen op de toegankelijkheid van onze producten en diensten.
Het is voor ons niet alleen een wettelijke verplichting om de toegankelijkheid van onze diensten te garanderen; onze klanten profiteren ook van een betere gebruikerservaring met duidelijke en gebruiksvriendelijke interfaces.
Samen maken we van beter eten de makkelijke keuze. Voor iedereen.
Wat is de European Accessibility Act voor digitale toegankelijkheid?
Europese wettekst
Nederlandse implementatiewettekst
Toezichthouder - Autoriteit Consument & Markt (ACM)
Waar meld ik mijn feedback of idee over digitale toegankelijkheid?
Wij doen ons best om onze website en app voor iedereen goed toegankelijk te maken. Toch kan het gebeuren dat iets niet goed werkt. Heb je problemen met de toegankelijkheid of heb je een idee? Laat het ons dan weten via onderstaande formulieren.
Jouw feedback helpt ons om onze digitale diensten te blijven verbeteren. Alvast bedankt!
Waarom kan je alleen gebruik maken van de Bonus Box via de AH app?
We zien dat deze tijd een enorme versnelling plaatsvindt op digitale oplossingen en hierin wil Albert Heijn ook vooroplopen. Steeds meer mensen maken gebruik van een smartphone en/of tablet en dit percentage groeit. Dat zagen we ook bij de introductie van de digitale Koopzegels.
Heb je hulp nodig bij het downloaden en installeren van de AH app en het openen van de Bonus Box? Albert Heijn werkt ook samen met SeniorWeb. https://www.seniorweb.nl/contact-en-service. Dit is een organisatie die zich inzet om alle ouderen in Nederland te laten participeren en ontplooien in de digitale samenleving.
De website werkt niet. Wat moet ik doen?
Heb je problemen met inloggen? Dit kan veroorzaakt worden doordat je op een VPN (Virtual Personal Network) van bijvoorbeeld je werk bent ingelogd. Probeer dit uit te schakelen. Of probeer eens in te loggen in de AH app of via een ander apparaat.
Kom je er niet uit? Neem dan contact met ons op via de contactknop onderaan deze pagina.
Ik heb te weinig Dagelijkse Kost spaarzegels ontvangen in de winkel. Wat nu?
Toch geen spaarzegels ontvangen? Neem dan even contact op met onze klantenservice, onderaan de pagina. Dan lossen we het netjes met je op!
Ik heb geen AH app, maar wil graag wel met de krasactie meedoen
Hoe werkt de actie met Krassen?
- Tijdens de Digitaal Krassen campagne ontvang je bij elke €15.00 één digitale kraskaart in de AH app.
- De actie geldt van maandag 9 juni tot en met zondag 29 juni. Inleveren kan tot en met zondag 6 juli.
- Zorg dat je de meest recente versie van de AH app op je telefoon hebt staan.
- Kras het artikel in de AH app open. Beantwoord je de vraag goed? Dan heb je recht op één gratis product.
- Wanneer je daarna het artikel samen met je bonuskaart scant in de winkel, of toevoegt aan je online winkelmandje wordt het artikel automatisch verrekend op je factuur of kassabon.
*Cadeaukaarten, boeken, telefoonkaarten, toegangstickets, loten, flesvoeding/babyvoeding tot 12 maanden en zijn uitgezonderd van deze Actie. Over het aankoopbedrag van deze producten worden geen Kraskaarten uitgereikt.