Veelgestelde vragen over ‘Garantie’
14 resultatenHeb ik garantie op mijn servies?
Bewaar altijd de kassabon, waarop duidelijk de aankoopdatum en het gekochte product staat vermeld. Mocht het servies na de looptijd van de spaaractie stuk gaan, dan kan je hier terecht.
Heb ik garantie op de producten van de Dagelijkse Kost spaaractie?
Wat voor garantie biedt Albert Heijn?
Bij Albert Heijn doen we er alles aan om jou elke dag te voorzien van de beste kwaliteit, verse producten en een uitstekende service. Toch kan het gebeuren dat een artikel niet helemaal naar wens is. In dat geval staan we voor je klaar om het op te lossen.
Niet tevreden? Wij helpen je graag
Heb je een product gekocht dat niet aan onze kwaliteitseisen voldoet? Neem het dan mee naar de winkel. We ruilen het direct om of geven je, als je dat liever hebt, het aankoopbedrag terug. Vergeet in dat geval niet om je kassabon mee te nemen.
Boodschappen laten bezorgen?
Ook bij online bestellingen kun je rekenen op onze garantie. Is er iets mis met je levering? Vul dan het klachtenformulier in op onze website. Wij zorgen ervoor dat het bedrag automatisch wordt verrekend bij je volgende bezorging.
Wat zijn de uitzonderingen?
Voor AH eigen merk non-food artikelen geldt: ruilen is mogelijk op vertoon van de kassabon, mits de verpakking onbeschadigd en origineel is.
Sommige producten kunnen we helaas niet ruilen of vergoeden. Dit geldt voor:
- CD’s, DVD’s, cadeaukaarten en games waarvan de seal is verwijderd
- Staatsloten, telefoonkaarten, prepaid opwaardeerkaarten en tickets voor attractieparken
Wettelijke en extra garantie
Onze kwaliteitsgarantie is een aanvulling op de wettelijke garantie. Je wettelijke rechten als consument blijven dus altijd geldig.
Lees hier alles over onze kwaliteitsgarantie.
Hoe weet ik zeker dat ik verse producten krijg?
Wil je weten hoe lang een versproduct houdbaar is na bezorging? Op de website en in de AH-app vind je bij elk versproduct een handig houdbaarheidsbalkje. Klik op het product, en je ziet meteen hoe lang je het na bezorging nog kunt gebruiken.
Voor brood werkt het iets anders: dat heeft geen ‘tenminste houdbaar tot’-datum, maar een productiedatum. Dat is de dag waarop het brood is gebakken.
Mocht je toch een product ontvangen dat niet aan onze versgarantie voldoet, laat het ons weten via het klachtenformulier. We lossen het graag voor je op.
Wat voor houdbaarheid hebben online bestelde producten?
Wanneer je je boodschappen bestelt via ah.be, kun je rekenen op versproducten met een houdbaarheid die gemiddeld gelijk is aan die in onze winkels. Omdat je de producten niet zelf uit het schap kiest, hebben we heldere afspraken over de minimale houdbaarheid bij levering:
Minimale houdbaarheid bij bezorging:
- Zuivel, voorverpakte charcuterie en brood- en toastsalades: minimaal 4 dagen houdbaar.
- Vers vlees, verse charcuterie, gesneden groenten, verse pizza’s, maaltijdsalades en stoommaaltijden: minimaal 2 dagen houdbaar.
- Patisserie (zoals gebak): minimaal 1 dag houdbaar.
In sommige gevallen kan de houdbaarheid van een specifiek product afwijken. Deze informatie vind je steeds terug in de productomschrijving op ah.be.
Zo weet je precies waar je aan toe bent en kun je met een gerust hart online je boodschappen doen.
Kan ik producten die ik online besteld heb herroepen?
Binnen de 14 dagen bedenktijd kan je het product hanteren of inspecteren voor zover dat nodig is om de aard, kenmerken en werking van het product vast te stellen, zoals je dat in een winkel zou kunnen doen. Als je meer hebt gedaan dan het voorgaande, kan Albert Heijn waardevermindering, oplopend tot 100%, van het product in rekening brengen. Je kunt hiervoor het ontbindingsformulier gebruiken die je vindt in de bevestigingsmail van je bestelling.
Wanneer je zelf je bestelling aan ons retourneert zorg er dan voor dat je je bestelling binnen 14 dagen na melding aan ons terugstuurt. De producten die je wilt retourneren, stuur je dan onbeschadigd en (indien redelijkerwijs mogelijk) in de originele verpakking naar:
Albert Heijn Retour/Ontbinding
t.a.v. procesteamleider Operations
AH Online Homeshopcenter De Meern
Strijkviertel 31 A
3454 PJ De Meern
Vergeet niet het pakket voldoende te frankeren voor verzending.
Wij storten het volledige aankoopbedrag zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding, terug. Dit is inclusief eventuele verzendkosten voor de heenzending als je gehele bestelling retour komt.
Je kunt ook gebruikmaken van het Europees modelformulier voor herroeping om aan ons kenbaar te maken dat u van de aankoop afziet. Gebruik van dit formulier is echter niet verplicht.
Ik wil een product uit mijn bestelling retourneren, kan dat?
Het terugnemen van de producten is niet kostenloos. We brengen hiervoor €25.00 in rekening. Dit zijn de werkelijke kosten voor het ophalen en terugnemen van de producten (excl. servicekosten van €5.00).
Houd wel rekening met de volgende voorwaarden:
1. Producten moeten binnen 14 dagen na levering bij ons terug zijn.
2. We nemen geen aangebroken verpakkingen terug.
3. We nemen geen vers-, diepvriesproducten of tijdschriften terug.
4. Het retour geven kan alleen via een aparte ophaalorder
5. Het kan alleen als dit vooraf wordt afgesproken via onze klantenservice.
Mijn Dagelijkse Kost-artikelen zijn niet goed of beschadigd. Wat nu?
Ik heb een klacht over een product gekocht in de winkel, wat nu?
Ben je niet tevreden over een artikel dat je bij ons hebt gekocht? Dat lossen we graag voor je op.
- Omruilen of geld terug: Ga met het product en je kassabon naar het onthaal van één van onze winkels. Je krijgt dan een nieuw exemplaar of we betalen het aankoopbedrag terug.
- Niet in de buurt van de winkel waar je het kocht? Geen probleem! Met je kassabon kun je bij elke Albert Heijn-winkel terecht voor een oplossing.
Wist je dat je je productklacht ook kunt melden via ons zelfserviceformulier?