Veelgestelde vragen over ‘Klacht over mijn levering’
49 resultatenIk mis een product, Bonuskorting of heb een (kwaliteits)klacht bij mijn levering, wat nu?
Dat is natuurlijk niet de bedoeling, daarom lossen we het graag snel en netjes voor je op. Vul ons klachtenformulier in en vertel ons wat er misging.
Wil je het aankoopbedrag terug? Geen probleem: dat verrekenen we automatisch met je volgende bestelling. Je ziet dit terug op de factuur onder het kopje ‘correctie vorige bestelling’.
Wil je het bedrag liever teruggestort krijgen op je bankrekening? Geen enkel probleem. Neem hiervoor even contact op met onze klantenservice, we regelen het graag. Je ontvangt het bedrag dan binnen 10 werkdagen op je rekening.
Ik heb een klacht over een product gekocht in de winkel, wat nu?
Ben je niet tevreden over een artikel dat je bij ons hebt gekocht? Dat lossen we graag voor je op.
- Omruilen of geld terug: Ga met het product en je kassabon naar het onthaal van één van onze winkels. Je krijgt dan een nieuw exemplaar of we betalen het aankoopbedrag terug.
- Niet in de buurt van de winkel waar je het kocht? Geen probleem! Met je kassabon kun je bij elke Albert Heijn-winkel terecht voor een oplossing.
Wist je dat je je productklacht ook kunt melden via ons zelfserviceformulier?
Wat voor garantie biedt Albert Heijn?
Bij Albert Heijn doen we er alles aan om jou elke dag te voorzien van de beste kwaliteit, verse producten en een uitstekende service. Toch kan het gebeuren dat een artikel niet helemaal naar wens is. In dat geval staan we voor je klaar om het op te lossen.
Niet tevreden? Wij helpen je graag
Heb je een product gekocht dat niet aan onze kwaliteitseisen voldoet? Neem het dan mee naar de winkel. We ruilen het direct om of geven je, als je dat liever hebt, het aankoopbedrag terug. Vergeet in dat geval niet om je kassabon mee te nemen.
Boodschappen laten bezorgen?
Ook bij online bestellingen kun je rekenen op onze garantie. Is er iets mis met je levering? Vul dan het klachtenformulier in op onze website. Wij zorgen ervoor dat het bedrag automatisch wordt verrekend bij je volgende bezorging.
Wat zijn de uitzonderingen?
Voor AH eigen merk non-food artikelen geldt: ruilen is mogelijk op vertoon van de kassabon, mits de verpakking onbeschadigd en origineel is.
Sommige producten kunnen we helaas niet ruilen of vergoeden. Dit geldt voor:
- CD’s, DVD’s, cadeaukaarten en games waarvan de seal is verwijderd
- Staatsloten, telefoonkaarten, prepaid opwaardeerkaarten en tickets voor attractieparken
Wettelijke en extra garantie
Onze kwaliteitsgarantie is een aanvulling op de wettelijke garantie. Je wettelijke rechten als consument blijven dus altijd geldig.
Lees hier alles over onze kwaliteitsgarantie.
Hoe weet ik zeker dat ik verse producten krijg?
Wil je weten hoe lang een versproduct houdbaar is na bezorging? Op de website en in de AH-app vind je bij elk versproduct een handig houdbaarheidsbalkje. Klik op het product, en je ziet meteen hoe lang je het na bezorging nog kunt gebruiken.
Voor brood werkt het iets anders: dat heeft geen ‘tenminste houdbaar tot’-datum, maar een productiedatum. Dat is de dag waarop het brood is gebakken.
Mocht je toch een product ontvangen dat niet aan onze versgarantie voldoet, laat het ons weten via het klachtenformulier. We lossen het graag voor je op.
Ik zie verkeerde productinformatie op ah.be of in de AH App. Waar meld ik dit?
Soms sluipt er wel eens een foutje in de productinformatie, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling! Je kunt dit melden bij onze klantenservice. Dan zorgen we dat het zo snel mogelijk wordt aangepast!
Ik wil een product bestellen, maar dat is niet leverbaar. Wat nu?
We snappen dat het frustrerend is als je net iets wilt bestellen en het niet beschikbaar is. We doen ons uiterste best om alle producten op tijd aan te vullen.
Is het product er niet? Probeer dan je bezorgmoment te verplaatsen. Mogelijk wordt de voorraad tussendoor aangevuld - dus wie weet staat het er straks gewoon weer tussen!
Er is iets fout gegaan bij het afrekenen van mijn bestelling, wat nu?
Dat is natuurlijk vervelend. Geen zorgen, we kijken het graag voor je na. Denk je dat de bezorger een rekenfout heeft gemaakt? Wacht dan eerst even tot je factuur beschikbaar is op ah.be/facturen. Deze ontvang je direct na de bezorging.
- Gaat het om een fout met statiegeld? Meld het hier.
- Klopt je verrekende Bonuskorting niet? Meld het hier.
Gaat het om iets anders, of weet je niet zeker waar het misging? Neem dan even contact op met onze klantenservice. Vergeet je ordernummer niet te melden, dan zoeken we het snel voor je uit.
Ik heb actieproducten besteld op de juiste dag, maar ik krijg geen gratis bezorging. Wat nu?
Geen zorgen: dit soort fouten wordt vaak automatisch hersteld vóór de bezorging plaatsvindt. Wacht dus even af tot je bestelling is geleverd. Zijn er toch bezorgkosten berekend? Neem dan gerust contact op met onze klantenservice. We kijken het meteen voor je na en zorgen dat het netjes wordt opgelost.
Hoe komt het dat er na mijn bestelling nog een prijsverschil in rekening wordt gebracht?
Ik heb een klacht over mijn winkelbezoek. Hoe meld ik deze?
Je kunt op twee manieren je klacht melden:
- Direct in de winkel: Vraag gerust naar de supermarktmanager. Die luistert graag naar je verhaal en zoekt samen met jou naar een oplossing.
- Online of telefonisch: Kom je voorlopig niet langs? Neem dan contact op met onze klantenservice, telefonisch of via één van onze andere contactkanalen. Geef even aan om welke winkel het gaat, dan zorgen wij dat de supermarktmanager contact met je opneemt.